Qatar’s amazing 35 km cooled cycling path

 

 

This is an amazing project. Doha will get a 35 km mist cooled, covered network of cycling paths in 2007. It’s almost unbelievable.

Streetsblog » Mist-Cooled Bike Paths Being Built in Qatar:

The ruler of Qatar, Emir Hamad bin Khalifa al Thani wants to get his people riding bicycles. One of the challenges in accomplishing this goal is the fact that, for much of the year, Qatar is hotter than a blast furnace.

Fortunately, when you’ve got a pannier full of oil money, 115 degree daytime temperatures are no big deal. The Emir hired the Rand Corporation and Rand proposed a 30 kilometer shaded, solar-powered, mist-cooled bike path. The Emir gave the green light and with no cumbersome democratic processes to get in the way the project sailed through to approval.

 

Furthermore : http://www.360east.com/?p=669 

 Mohammed Aljoufie ITC- Netherlands  

 

لا تعليقات

  1. وضحى القحطاني

    اشكرك على هذا الموضوع .. لكن اعتقد انه لم ينفذ لاننا اليوم 11-1-2008 ولم اسمع بهذا المشروع من قبل .. اعتقد انه لم ينجح ولن ينجح حتى لو تم تطبيقه .. لان طبيعه الشعب القطري وعاداته لا تتناسب مع هذا المشروع .. ( من الذي سيترك سيارته المريحه ويقود دراجه على الكورنيش !!!) ولو طبق فالمستفيد الاول والاخير هو السائح الاجنبي او المقيم الاجنبي .. تحياتي ..

  2. موضوع مهم وجيد وأحيي قطر على هذا الوعي الحضري وهذه الفكرة هي في حذ ذاتها إنجاز وله دلالاته الكبيرة وأقول لأخي القحطاني أن سكان المدن بصفة خاصة أصبحوا أكثر وعيا من أي وقت مضى بضرورة ممارسة الرياضة و التصدي لأمراض العصر كالسكري والضغط والسمنة….الخ. وأرجو من الله أن يرى هذا المشروع النور في أقرب الآجال وأن يهتم مسؤولونا بمثل هذه الشاريع ولو بصورة أبسط …وفي الأخير أشكر أخي محمد الجوفي

  3. لاول مره اسمع بالمشروع ولااستنكره ابدا لان توجده الدولة حديث جدا الجميل ان نخفف من حرارة الجو بالمظلات وبدل الدراجات ممكن تتحول بيئة مشاتية جيدة بتظليل المنطقة المقابلة للكورنيش وقد حدث تحت رعاية سمو الشيخة المياسة مهرجان ارجل وعجلات قد يكون هذه البداية ولاانكر انها قد تلائم البعض وحتم ستواجده الرفض من قبل المتحفظين بالبلاد وهذا وارد جدا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.